Het zal me lukken om...

Lid Inhoud
20.juli 2008 15:15

...in die emmer te komen!

In Turbo´s geval een metalen, rode emmer, die ik ooit eens gekocht heb en waar ik zijn harde brokjes in bewaar.
Veilig afgesloten, met een deksel erop.
Onlangs kocht ik een grote zakje harde brokjes die ik hem twee keer per week geef naast het natvoer, als een extraatje zeg maar.
Die zak heeft hij natuurlijk gezien.

Vanochtend zag ik dat het deksel van de emmer af lag. Niet een beetje opengeschoven, nee: netjes naast de emmer lag het deksel.
In de zak was een gat geknauwd.
Ik was helemaal verbaasd. De kleine smeerlap!

Zijn er plekken waarvan jij dacht dat je kat(ten) er nooit bij/in zouden kunnen?

20.juli 2008 17:55

In mijn badkamer is een wastafel, links daarvan staat de wasmachine en daar boven op de droger. Daar tussen is de douche met gordijn Op een avond ik wou juist naar bed gaan stond ik aan de wastafel mijn tanden te poetsen. Opeens springt Leo terwijl ik bezig was op de wastafel, op zich heel gewoon maar hij draaide zich naar links en sprong toen tussen het gordijn door naar de wasdroger toe maar haalde het maar net. Hij hing aan zijn voorpootjes aan de rand van de wasdroger en drukte zich toen omhoog zodat jij op de wasdroger kon komen. Simba die in de slaapkamer was stoof toen de badkamer in en begon toen tegen Leo te kwetteren zoiets als dat mag niet. Eraf was geen probleem voor Leo alleen greep Simba hem in zijn nek om Leo te laten voelen dat dat niet mocht.
Dat doet Simba wel vaker als ik bijvoorbeeld met iets verheven stem Leo corrigeer pakt Simba Leo in zijn nek om hem op zijn manier duidelijk te maken dat iets niet mag.

20.juli 2008 19:07

Fantastisch! Ik zie het gewoon voor me, prachtig. "Hij hing aan zijn voorpootjes..."
En dat Simba de "corrigerende tik" uitdeelt.

20.juli 2008 19:46

Ik heb nog een ander verhaal echt gebeurd.Het zal in 2001 geweest zijn, ik woonde toen nog in Amsterdam-Osdorp in een flat van 12 verdiepingen. Ik woonde op de negende etage. Je had een centrale hal waar per etage 4 woningen op uit kwamen plus 2 liften per verdieping. Mijn toegangsdeur naar de flat toe was een hele stevige deur, een echte buitendeur van massief hout. Op een nacht werd ik wakker van licht dat in de slaapkamer scheen. Ik mijn bed uit, in eerste instantie dacht ik dat er werd ingebroken maar wat bleek Lotje had de buitendeur open gekregen door op de klink van de deur te springen. Daar zaten ze met z´n drieën in de hal met zo´n blik van we gaan nog even lekker stappen met z´n drieën.Op dat moment sta je er niet bij stil wat er had kunnen gebeuren. Naderhand heb ik die deur ´nachts altijd afgesloten want je wist het nooit met "handige" Lotje

21.juli 2008 21:26

Ongelofelijk! Wat zijn ze toch inventief he, die kleine rakkers. Inderdaad lach je er nu om, maar ook Osdorp is niet vrij van inbrekers.
´Geen sporen van braak, meneer Leolotjesimba heeft vast zelf de deur open gedaan!´

Ja ja.

21.juli 2008 22:41

minoesh heeft de gewoonte als faedo achter haar aan zit om achter de TV te lopen. Wij hebben zo een tv meubel met achteraan een gat voor de bedrading, daar kruipt ze dus tussen en telkens slaagt ze erin om de stekker van de tv uit te trekken. De eerste keer dachten we dat het aan het net zelf lag maar toen ik ging kijken zag ik het, nu weten we wel beter! Ze vindt telkens wel nieuwe plaatsjes uit om zich te verstoppen. Maar als ik haar roep komt ze direct en dan verraadt ze zichzelf

22.juli 2008 03:14

In de verwarmingsketel, ghehehe! Die zit in mijn keuken en via de verwarmingsketel, jajaah, soms kruipt ze er ook onderdoor er helemaal IN omdat ze weet dat ze dan niet gezien wordt door mij, dus, via de verwarmingsketel kruipt ze via de afzuigkap bovenop de keukenkasten ... Ik ben daar niet zo van gecharmeerd want daar staan spullen op, grrrrr!
Verder vindt Cheeta het geweldig om OP deuren te zitten, met name als daar was overheen hangt, dan heeft madam grip en dan gaat ze er weleens bovenop zitten en dan maar een beetje rond loeren, ghehe! Cheeta gaat meestal miauwen als ik haar roep, om antwoord terug te geven, behalve als ze doorheeft dat ik echt boos op haar ben ... Dan houdt ze zich muisstil!

22.juli 2008 09:15

Als kitten was Flip wel eens in een avontuurlijke bui. En dan ging hij graag in bomen klimmen. Tot op een dag mijn moeder en ik ergens een poes ongelooflijk hard en klaaglijk hoorden miauwen... Jaja, het was ons Flipje die in zijn overmoed véél te hoog in de boom was geklommen... en niet meer naar beneden durfde gaan... Daar zat hij dan, in het topje van de hoge boom, zijn longen uit zijn lijfje aan het miauwen. Mijn moeder en ik kwamen niet meer bij van het lachen, wij dachten: straks komt-ie er wel uit... En je had dat snoetje dan ook moeten zien. Maar na een uurtje zat hij daar nog zielig te wezen. Dan heb ik hem met veel gebabbel uit de boom gekregen. En hem maar aanmoedigen: allez, kom Flipje, kom maar naar beneden... Zo, ja, langs die tak... Ja... Goed zo!...En maar blijven praten. Ongeveer een uurtje later had ik hem in mijn armen.
Later heeft hij ´t nog eens gepresteerd. Toen was hij op ´t dak van de buren geraakt en zat hij helemaal in de nok van ´t dak (weeral) zijn longen uit zijn lijf (en vooral de buurt bij elkaar) te miauwen. Ik denk dat de buurman hem toen heeft gered.
Poesie heeft zo nog niets uitgehaald. Maar zijn neust ongelooflijk graag in dozen. Als er maar één klein stukje omhoog piept, dan zit ze daar met haar pootjes aan te prullen en aan te bijten, tot ze een openingetje heeft om er in te kruipen.

23.juli 2008 11:17

Max is gelukkig niet al te avontuurlijk, al heb ik die wel een paar keer per ongeluk in de badkamer opgesloten omdat ik niet had verwacht dat hij zich daar verstopt had en ik de deur gewoon dicht deed. Gismo is al wat avontuurlijker. Die springt zonder pardon iedere keer op het keukenblad. Ik begin nu te merken wanneer hij dat doet, want hij gaat altijd eerst een beetje miauwen en ronddraaien in de keuken. Maar goed, ik moet wel maar thuis zijn om hem weg te jagen he Ik moet dus iedere dag het keukenblad goed schoonmaken omdat ik niet zeker kan zijn of Gismo er wel of niet op heeft gezeten, moet er niet aan denken dat hij dat vlak na z´n bezoekje aan z´n toilet doet . Verder heeft Gismo wel eens de gewoonte de hal op te lopen als ik nog met iemand in de deuropening sta te kletsen ofzo. Ik woon in een appartementencomplex, en er zit gelukkig nog een toegangsdeur, dus hij kan alleen op de hal. Maar er is ook een nooduitgang die veel mensen gebruiken om even snel naar buiten te kunnen via de brandtrap, en het zou me niet verbazen wanneer hij zo iemand vrolijk achterna zou lopen. Dus daar moet ik wel voorzichtig mee zijn haha.
Het meest ondeugende dat die 2 hebben uitgehaald is dat ze op het richeltje van m´n raam klommen toen ik eens nietsvermoedend m´n raam opendeed. Toen keken ze me echt aan van "Wat nou, ik geniet van de buitenlucht" en er niet aan denkend dat ze kunnen schrikken en zo kunnen vallen . Nu heb ik een hor erin geplaatst en een plankje onder het raam gemaakt en het probleem is opgelost .

23.juli 2008 11:23

M´n oude katten Bumpy en Flitsie waren wel heel ondeugend. Die sprongen altijd bovenop deuren en Flitsie wilde dan wel eens op je nek springen als je nietsvermoedend door die deur liep. En Bumpy kon ook heel goed deuren openmaken. Ze maakten vanuit mijn kamer ook wel eens wandelingen op het dak als ik ze niet heel scherp in de gaten hield, dat deed dropje (m´n 3de kat toen) ook een keer. Nee katten en open ramen is bij mij nooit goed gegaan haha. Een keer was wel heel erg schrikken met Bumpy. Ik was toen op vakantie (woonde nog bij m´n ouders) en iemand had toen ook nietsvermoedend het raam opengeklapt (in zo´n V toestand) en de deur van m´n slaapkamer opengelaten. Ik woonde op zolder, m´n ouders beneden, dus die hadden het ook niet gelijk door. Die avond ging m´n vader m´n katten eten geven en kreeg de schrik van z´n leven toen hij Bumpy in het raam zag hangen! Dat is een hel geweest voor m´n vader en de dierenarts om hem er uit te krijgen, hij had daar waarschijnlijk al sinds de morgen gehangen. Hij had geprobeerd naar buiten te gaan en was klem komen te zitten met z´n nekje in die V en verder naar beneden gezakt. Een groot geluk dat hij het overleefd had, al hebben m´n vader en de dierenarts zich weken kunnen ontsmetten ondanks dat ze handschoenen en handdoeken hadden gebruikt om hem er uit te krijgen. Je zou denken dat Bumpy daarna z´n lesje had geleerd he Maar nee hoor, hij probeerde nog steeds zodra het kon uit het raam te kruipen en dus moest het raam vanaf dan potdicht zitten wanneer ik niet in m´n kamer was.

23.juli 2008 18:42

Jij hebt wel heel veel geluk gehad met Bumpy. Deze ramen staan er om bekend dat ze voor katten levens gevaarlijk zijn. Komt een kat er in te hangen dan sterft de kat een afschuwelijke dood. In de periode dat ik bij de Dierenambulance Amsterdam werkte heb ik dit veel meegemaakt, maar gelukkig is het bij jou goed afgelopen

23.juli 2008 19:13

Hans dat klopt inderdaad. Indertijd was het nog niet zo doorgedrongen dat het levensgevaarlijk is, maar het is vreselijk wanneer een kat zoiets overkomt. Ik kan me voorstellen dat sommige katten daar een afschuwelijke dood aan hebben. We hebben toen ook zeker ons lesje geleerd, in tegenstelling tot Bumpy, en er daarna altijd op gelet. We denken ook dat de deur eigenlijk dicht was van m´n slaapkamer, maar dat bumpy die ´s nachts of ´s morgens opengesprongen had, aangezien hij dat ook goed kon. Het zijn net baby´s he, je moet even voorzichtig zijn en altijd overal op letten. Dat was een harde les voor ons toen. Het is goed dat er nu veel beter voor gewaarschuwd wordt.

24.juli 2008 20:26

Wij waren een keer onze allereerste kat (Moppie) kwijt. Hij was toen nog een kitten en we konden hem nergens vinden in huis, terwijl we zeker waren, dat hij niet naar buiten kon zijn gegaan.
Tot ik iets in de keuken hoorde, in de lade van de oven. Ik trok deze open en toen lag Moppie zich uit te rekken in een bakvorm. Hij bleek zich aan de achterkant van het fornuis te hebben laten zakken en omdat hij niet terug kon klimmen, is hij aan de achterkant in de lade gekropen. Hij had daar dus heerlijk liggen slapen en niet reageren op ons roepen hoor! Wel nee.

-->